Hoe Octa+ facturen in je bedrijfsmailbox ontvangen

Hoe Octa+ facturen in je bedrijfsmailbox ontvangen

[Subtitles available in English. Click on the ⚙︎ icon]

Je financiële administratie makkelijker maken, begint bij het verminderen van papieren facturen. Of zoals wij zeggen: maximaal digitaal!

Octa+ verzendt meestal je facturen via e-mail. Maar als ondernemer komen deze facturen idealiter toe op je bedrijfs e-mailadres. En wil je je administratie nog beter op orde hebben, dan maak je een specifiek e-mailadres voor je facturatie aan. Zo komen je facturen niet tussen de andere e-mails in je inbox, maar staan ze mooi overzichtelijk samen op hun eigen plek.

Komen je Octa+ facturen momenteel nog steeds via de post toe en wil je overschakelen naar digitaal? Dan moet je rechtstreeks contact opnemen met Octa+. Je kan hen telefonisch (02.851.01.51) of per e-mail (energie@octaplus.be) bereiken.

In deze video tonen we je alvast hoe je eenvoudig je Octa+ voorkeuren aanpast, zodat je in de toekomst elk Octa+ factuur via jouw e-mailadres naar voorkeur ontvangt.

Je hebt drie dingen nodig om van start te gaan:

  • Je Octa+ gebruikersnaam
  • je wachtwoord
  • en het e-mailadres waar je je facturen op wil ontvangen


Klaar? Back to business dan! ;-)

‍Surf naar ‘www.octaplus.be’.

‍Klik op ‘Klantenzone’.

Ga naar ‘AL GEACTIVEERD? GA HIER VERDER‘Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Login’.

‍Nu je ingelogd bent in je Octa+ account klik je op ‘Ik wijzig mijn contactgegevens’.

‍Onderaan in je contactgegevens vind je het e-mailadres waar je vandaag je facturen op ontvangt.

‍Hier kan je nu je e-mailadres wijzigen. Denk aan onze tip over een bedrijfs e-mailadres of beter nog een apart facturatie-adres. Maar hey, jij beslist. Elk e-mailadres werkt.

‍Klik aan: ‘Stuur’.

‍Octa+ heeft nu je voorkeuren bewaard.
Vanaf nu ontvang je al je facturen in je mailbox naar voorkeur.

Eenmaal je facturen in je mailbox dan is OkiOki er om ze voor jou te verzamelen en te verwerken. OkiOki herinnert je aan te betalen facturen, volgt de betalingen van je klanten mee op en zorgt ervoor dat al je facturen op tijd bij je accountant geraken.

Maak komaf met die kwartaalstress en voel je weer helemaal OkiOki ;-)

Probeer nu OkiOki gratis

Start
100% in orde met de verplichte e-facturatie
Offertes en e-facturen opmaken & verzenden
E-facturen ontvangen
Alle facturen automatisch naar je accountant
Yep, een all-in e-facturatiepakket
Gratis
Tot 1/1/2026
3,99/m
excl. BTW
Smart
Je volledige financiële administratie 100% in orde
Alles van Start +
Automatisch facturen verzamelen via je mailbox en portalen
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Automatisch de betalingsstatus opvolgen
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Inzicht in je cash-flow
En zoveel meer slimme features om je administratie te automatiseren
Go

25 documenten
1 bankrekening
1 mailbox
1 cloud-folder
8,99/m
€ 0.50/extra document
excl. BTW
Grow

70 documenten
2 bankrekeningen
2 mailboxen
2 cloud-folders
18,99/m
€ 0.30/extra document
excl. BTW
Scale

200 documenten
3 bankrekeningen
3 mailboxen
3 cloud-folders
44,99/m
€ 0.20/extra document
excl. BTW

Testez OkiOki gratuitement

Start
100% en ordre avec la facturation électronique obligatoire
Création et envoi de devis et de factures électroniques
Réception des factures électroniques
Envoi automatique des factures à votre comptable
Oui, un package de facturation électronique tout-en-un
Gratuit
Jusqu'au 1/1/2026
3,99/m
hors TVA
Smart
Toute votre administration financière est en ordre à 100 %
Tout de Start +
Collecter automatiquement les factures via votre boîte mail et vos portails
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Surveiller automatiquement l'état du paiement
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Un aperçu de votre trésorerie
Et bien d’autres fonctionnalités intelligentes pour automatiser votre administration
Go
25
documents/m
1 compte bancaire
1 boîte mail
1 dossier cloud
8,99/m
€ 0.50/document supplémentaire
hors TVA
Grow
70
documents/m
2 comptes bancaires
2 boîtes mail
2 dossiers cloud
18,99/m
€ 0.30/document supplémentaire
hors TVA
Scale
200
documents/m
3 comptes bancaires
3 boîtes mail
3 dossiers cloud
44,99/m
€ 0.20/document supplémentaire
hors TVA

Try OkiOki for free

Start
100% in order with the mandatory e-invoicing
Create & send quotes and e-invoices
Receive e-invoices
All in voices automatically to your accountant
Yes, an all-in e-invoicing package
Free
Until 1/1/2026
3,99/m
excl. VAT
Smart
Your complete financial administration 100% in order
Everything included in Start +
Automatically collect invoices via your mailbox and portals
Documenten automatisch verzamelen
OkiOki scant automatisch je mailbox op facturen en centraliseert deze in één overzichtelijk platform. Dit betekent dat je nooit meer facturen handmatig hoeft te zoeken of manueel moet uploaden.
Automatically track the payment status
Betaalstatus opvolgen
OkiOki kan eenvoudig de betaalstatus van al je documenten controleren. Zo weet je op elk moment wat je ontvangt en wat er buitengaat.
Insight into your cash flow
And so many more smart features to automate your administration
Go
25
documents/m
1 bank account
1 mail box
1 cloud folder
8,99/m
€ 0.50/extra document
excl. VAT
Grow
70
documents/m
2 bank account
2 mail boxes
2 cloud folders
18,99/m
€ 0.30/extra document
excl. VAT
Scale
200
documents/m
3 bank account
3 mail boxes
3 cloud-folders
44,99/m
€ 0.20/extra document
excl. BTW