

Het vinden van je facturen is vandaag al een hele karwei, de documenten zitten verspreid op zoveel, al dan niet virtuele plekken. Hier neemt OkiOki het van je klanten over.
OkiOki koppelt met hun mailbox en gaat in hun mails op zoek naar facturen en betaalbewijzen. Maar ze doet meer dan enkel emailbijlagen bewaren. Ze zet ‘email’ betaalbewijzen om in PDF formaat, spoort download-linken op en haalt zelfs de facturen op uit de portalen van leveranciers. Zo verzamelt ze alle documenten voor hun financiële administratie.
Natuurlijk linkt OkiOki ook met hun cloud-opslag en laat ze hen toe hun papieren facturen te digitaliseren.


OkiOki werkt samen met de bank van je klanten om de transacties op te halen. Banktransacties zijn het kloppende financieel hart van hun zaak. OkiOki analyseert deze transacties én de afschriften van kredietkaarten en linkt ze met hun facturen en betaalbewijzen. OkiOki zorgt er dus voor dat ze nooit nog een document missen.
Bovendien integreert OkiOki ook de bankverrichtingen van eenmanszaken. Zo is ook hun dossier altijd compleet en kunnen ook zij genieten van een maximale BTW aftrek.


OkiOki werkt dag en nacht voor jou. Telkens ze een verrichting kan linken met een document, stuurt ze je dit meteen door incl. de eventuele opmerkingen van je klant.
Als er toch hulp nodig is, informeert OkiOki je klanten via een handig takenlijstje. Zo kunnen zij hun administratie dagelijks aanvullen… geen berg werk meer aan het einde van het kwartaal. OkiOki gaat dus achter je klanten aan en niet jij.
Eens je dit gewoon bent, wil je niet meer anders. Dit is wat wij het OkiOki gevoel noemen.


OkiOki heeft coda-bestanden voor alle Belgische banken. En niet alleen voor de zichtrekeningen maar ook voor de kredietkaarten van Visa en Mastercard. Gedaan dus met het manueel verwerken van uitgavenstaten.

OkiOki stuurtje in real-time de documenten (UBL en/of PDF) van je klanten en integreert zo met je bestaande boekhoudpakket. Ook haar coda-bestanden gaan automatisch naar de boekhouding.
Zoals je van een assistent zou verwachten, past OkiOki zich aan jou manier van werken aan, niet omgekeerd.


OkiOki is een digitale assistent die speciaal is ontwikkeld om het werk van accountants te ondersteunen en de administratieve lasten te verlichten. Dankzij de geavanceerde automatisering van OkiOki kunnen accountants in real-time de dossiers van hun klanten verwerken, zonder te jagen achter documenten of manuele lijstjes bij te houden.
OkiOki onderscheidt zich door de proactieve werking en gebruiksgemak, waardoor jij als accountant efficiënter kunt werken en minder afhankelijk bent van de aanlevering door je klanten. In tegenstelling tot andere platforms zoekt OkiOki zelfstandig naar ontbrekende documenten en automatiseert het de volledige aanlevering van de documentenstroom.
Bovendien biedt OkiOki accountants unieke oplossingen voor CODA-bestanden, kredietkaarten en inzicht in de volledigheid van de administratie van de ondernemer. Zo kun jij als accountant je klanten nog beter ondersteunen en houd je meer tijd over voor strategisch advies en begeleiding.
OkiOki sluit naadloos aan bij de werking van je kantoor en is compatibel met elk boekhoudpakket in België. Bovendien kan OkiOki volledig worden aangepast aan de huisstijl van je kantoor, zodat je klanten altijd een consistente en professionele ervaring hebben.
Met de verplichte invoering van e-facturatie in 2026 is het essentieel dat je klanten snel en eenvoudig kunnen aansluiten op het Peppol-netwerk. OkiOki biedt volledige ondersteuning, zodat jij als accountant jouw klanten probleemloos kunt begeleiden bij deze overgang en zij volledig voldoen aan de nieuwe regelgeving.
Je kan op elk moment het dossier van een klant bekijken, zijn documenten raadplegen, zijn betalingen controleren of hem helpen bij het instellen van zijn automatiseringsregels. Je kan zelfs verkoopfacturen voor je klant aanmaken. Vanuit je kantoor heb je hetzelfde overzicht als de klant, wat de opvolging en persoonlijke begeleiding vergemakkelijkt.
OkiOki en Xerius ondersteunen ondernemers en accountants met educatie, activatie en optimalisatie om de overstap naar e-facturatie soepel te laten verlopen. Van trainingen tot lanceringsplannen en procesoptimalisatie, wij bieden begeleiding op maat.
Ontdek hoe je vandaag het meeste kan halen uit je boekhoudportaal en hoe je het verschil kan maken voor jezelf en je ondernemers.
Download