Hoe OkiOki integreert met Octopus online boekhoudsoftware

Octopus online boekhoudsoftware

Octopus is een compleet boekhoudpakket. Het werkt volledig in de cloud waardoor je niet in dure servers moet investeren en de boekhouder  en ondernemer gemakkelijk real time samenwerken. In de cloud betekent bij Octopus ook automatische updates en gratis backups. Mooi meegenomen toch?

Octopus voor alle soorten ondernemingen  

Met bijna 19 jaar ervaring is Octopus Accountancy Software een gevestigde waarde in de wereld van de online boekhoudsoftware. Het is trouwens nog de enige Belgische speler in de markt. Hierdoor is ze altijd mee met de laatste wetswijzigingen en heeft ze een nauwe band met haar publiek. Octopus luistert naar wat beter kan en voert tweejaarlijks een grote update uit. Resultaat: een gebruiksvriendelijk en voordelig boekhoudpakket dat rekening houdt met de noden van de gebruikers, of het nu gaat om accountants, ondernemers, éénmanszaken, vennootschappen, vzw’s…

Koppeling Octopus & OkiOki

Werk jij als ondernemer of accountant met Octopus? Dan stuurt OkiOki zelf alle facturen en bonnetjes als UBL naar het Octopus e-mailadres.

Als je als ondernemer je Octopus e-mailadres hebt ontvangen van je accountant, dan ga je via Koppelingen' naar het scherm 'Transfer naar accountant'. Daar kies je in de dropdown voor de optie 'Email' waar je vervolgens je Octopus e-mailadres invult. Als je accountant een e-mailadres per type document (aankopen, verkopen, diversen) voor jou heeft voorzien, dan kan je ook deze specifieke e-mailadressen hier invullen.

Hoe OkiOki integreert met de boekhoudsoftware Octopus

Tip voor de accountant:

Stuurt OkiOki de documenten naar een adres dat begint met uid (bijvoorbeeld uid-008352-24@import.octopus.be) dan komen de documenten terecht in de Document Import Viewer van Octopus.

Vanuit de Document Import Viewer kan je vervolgens de documenten verwerken.

Wil je graag in de DMS verschillende mappen per type document? Geef jouw ondernemer hier dan verschillende e-mailadressen voor. Ga hiervoor naar ‘Beheer, Dossiers’ en klik op 'Detail'. Daar zie je het e-mailadres van het dossier staan. Voeg je na het koppelteken een woord toe, in hoofdletters bv “AF” voor aankoopfacturen, en wordt hier een bestand naartoe gestuurd, dan wordt automatisch een sub map in de Document Import Viewer aangemaakt met als naam dit woord. Stuur je bijvoorbeeld een bestand naar uid-008352-24-AF@import.octopus.be dan zie je de submap AF verschijnen met daarin het correcte bestand. Zo kan de ondernemer zijn of haar documenten per document type in een andere map laten toekomen.

Probeer nu alle voordelen van OkiOki gedurende 30 dagen gratis.

Go
7,99/m
excl. BTW
1 bank connectie
1 email connectie
1 cloud connectie
25 documenten/m
€ 0.50/extra document
Start nu 30 dagen gratis
Meest gevraagd
Grow
16,99/m
excl. BTW
2 bank connecties
2 email connecties
2 cloud connecties
70 documenten/m
€ 0.30/extra document
Start nu 30 dagen gratis
Scale
39,99/m
excl. BTW
3 bank connecties
3 email connecties
3 cloud connecties
200 documenten/m
€ 0.20/extra document
Start nu 30 dagen gratis